Sugedo įrenginys? Sužinok remonto kainą
Stebėk remonto taisymo eigą
Stebėti
Straipsnis

Kaip vyksta telefonų remontas?

Vizualizuokite situaciją. Kažkas nutinka jūsų telefonui. Galbūt skilo ekranas, galbūt absoliučiai nustoja veikti baterija, galbūt operacinė sistema nebefunkcionuoja taip, kaip turėtų. Gedimų ir problemų juk gali būti pačių įvairiausių. Jūs per daug nedelsiate, suruošiate visus reikalingus dokumentus ir nešate telefoną meistrams. Šie atlieka pradinę apžiūrą, identifikuoja problemą, įteikia jums pakaitinį telefoną ir pažada pranešti, kada galėsite atsiimti savąjį. O kas vyksta toliau? Kaip taisomas telefonas? Nuo ko priklauso paslaugos trukmė? Juk žinodami visa tai galime mažiau nervintis ir ramiau laukti, kad telefonas pagaliau sugrįš mums atgal į rankas. 

 

Nuo ko prasideda telefono remontas?

Visada reikėtų turėti omenyje, kad telefono remontas – ne padrikas, o aiškią struktūrą, tvarką ir eiliškumą turintis procesas. Kad ir kaip norėtumėme, kad būtent mūsų telefonui būtų teikiamas prioritetas, tai toli gražu ne visada yra įmanoma. Visa naujai atkeliaujanti įranga meistrų lentynoje turi iš anksto numatytą vietą. Padėjus telefoną į ją, toliau viskas vyksta konvejerio principu. Darbai prasideda nuo modelio priskyrimo meistrui. Tuomet šis atlieka pirminę apžiūrą. Ją patys profesionalai paprastai vadina vizualine inspekcija. Jos metu ieškoma akivaizdžių išorinių pažeidimų, defektų. Preliminariai diagnozavus problemą, telefonas (o tiksliau, taisymo procesas) priskiriamas vienai iš trijų kategorijų: garantiniam, draudiminiam ir pogarantiniam taisymui.

 

Telefono priskyrimas taisymo kategorijai

Garantinio taisymo išlaidas – kaip ir sufleruoja pavadinimas – padengia gamintojas bei operatorius. Po pirminės vizualinės inspekcijos atliekama gerokai detalesnė, kurios metu gedimas yra nustatomas rankiniu būdu. Draudiminis taisymas, kaip išduoda pavadinimas, atliekamas apdraustiems telefonams. Draudimas būna dviejų rūšių: viso telefono arba tik ekrano. Pirmuoju atveju procesas paprastas. Apžiūros metu įvertinamas pažeidimo lygis ir nustatoma, kokias modelio dalis būtina keisti. Jeigu apdraustas tik ekranas, iš pradžių nustatoma, ar nereikia keisti papildomų dalių. Jeigu reikia, klientas turi nuspręsti, ar įrenginį taisyti, ar vis dėlto pasinaudoti nuolaida naujam telefonui. Pogarantinio taisymo kategorijai priskiriami telefonai, kurių garantinis laikotarpis jau yra pasibaigęs. Jie taip pat ir neapdrausti. Kitaip tariant, tokiais atvejais visa taisymo kaštų našta tenka pačiam klientui. Meistras paprastai pateikia darbų sąmatą, o klientas tuomet sprendžia, ar racionalu ir ekonomiškai protinga juos atlikti.

 

Telefono taisymo eiga

Visais atvejais po vizualinės apžiūros atliekama IQC – pradinė gamintojo diagnostika. Kiekviena kompanija jas turi savas, bet visų jų tikslas yra vienas ir tas pats – patikrinti visas telefono funkcijas. Tokia diagnostika atliekama prijungus telefoną prie kompiuterio. Pastarasis išanalizuoja pirmojo veikimą ir pateikia duomenis apie sutrikimus, naudojimą ir t. t. Surinkus visą reikiamą informaciją pradedamas taisymo procesas, kurio metu keičiamos reikalingos dalys, atnaujinama programinė įranga. Draudiminio remonto atveju meistrai sudaro remonto sąmatą ir kreipiasi į draudėją, kad ją patvirtintų. Jei draudimas patvirtinamas, įranga taisoma. Jei paaiškėja, kad remonto išlaidos viršytų realią įrangos vertę, klientui suteikiama atitinkamo dydžio nuolaida naujam telefonui įsigyti. Vykdant pogarantinį taisymą, meistras vėlgi pateikia darbų sąmatą, o klientas tuomet sprendžia, ar racionalu ir ekonomiškai protinga juos atlikti. Labai svarbu prisiminti, kad, atliekant pogarantinį telefono remontą, visi apžiūros ir patikrinimo procesai yra identiški garantiniam ar draudiminiam.

 

Pataisyto telefono grąžinimas

Pabaigus telefono remonto darbus,  šis  dar kartą testuojamas atliekant galutinę gamintojo diagnostiką (OQC). Jos metu patikrinamos visos įmanomos modelio funkcijos, atliekamos ekrano, kamerų, garso, baterijos kalibracijos, patikrinamas prietaiso sandarumas. Galų gale, telefonas dar kartą kruopščiai nuvalomas ir paruošiamas grąžinimui. Visais atvejais tai yra padaroma ir įdiegus pačią naujausią operacinės sistemos versiją (telefonai sklandžiausiai veikia būtent su ja). Atsiminkite, kad patys telefonų gamintojai taip pat reikalauja, kad galutinė diagnostika visada būtų vykdoma laikantis tų pačių reikalavimų.  Visai nesvarbu, buvo atliekamas garantinis, draudiminis ar pogarantinis remontas. Taigi, visada galite būti absoliučiai ramūs: sutaisytas telefonas jums bus atiduotas tik tada, kai meistras bus įsitikinęs, jog šis veiks nepriekaištingai.