Problemos su Apple kompiuteriu: ką galime sutvarkyti patys, o kada kreiptis į profesionalus?
Su Apple nešiojamų kompiuterių rinkoje varžytis yra praktiškai neįmanoma. Dėl savo funkcionalumo, patogumo, galios, greičio, stiliaus, ilgaamžiškumo ir kitų savybių jie tapo pasirinkimu nr.1 milijonams vartotojų. Dauguma iMac bei MacBook savininkų, ko gero, net ir nesvarstytų pereiti prie kažko kito. Toks lojalumas šį tą pasako apie šių kompiuterių sugebėjimus ir reputaciją. Tačiau net ir patys geriausi prietaisai kartais susiduria su problemomis. Apple – ne išimtis. Ką daryti tokiais atvejais? Iš karto kreiptis į specialistus ar pasikliauti savo pačių žiniomis? Kokios bėdos pasitaiko dažniausiai, ir koks tokiu atveju turėtų būti jūsų veiksmų planas?
Dažniausiai pasitaikančios Apple kompiuterių bėdos ir kaip jas spręsti
Kiekvienam Mac kompiuterio savininkui reikėtų išmokti atskirti, dėl kokių problemų reikėtų iš tikrųjų sunerimti, o kokios tėra sistemos žagsulys. Su pastaraisiais susitvarkysite net ir neturėdami jokių gilesnių kompiuterijos žinių. Užteks atsiminti kelis svarbiausius veiksmus.
Ką daryti, jeigu Mac nuolat išsijungia?
Visų pirma, įsitikinkite, ar baterija tinkamai kraunasi. Jeigu jos lygis tarsi ir yra normalus, bet kompiuteris vis išsijunginėja, tai sufleruoja problemą. Pabandyti ją išspręsti galite įspaudę ir palaikę įjungimo/išjungimo mygtuką. Tokiu būdu priversite MacOS tinkamai išsijungti ir vėl įsijungti. Tai labai svarbu, nes jeigu sistema tai padaro dėl kažkokių priežasčių staiga sutrikus energijos tiekimui, procedūra neįvyksta taip, kaip turėtų. Išjungę kompiuterį pabandykite perkrauti SMC (System Management Controller). Ši sistema kontroliuoja daugelį pagrindinių kompiuterio funkcijų. Perkrovimo veiksmą atliksite įspaudę control+option+right shift mygtukus ir laikydami juos septynias sekundes. Praėjus šiam laikui, nepaleisdami mygtukų, dar įspauskite įjungimo ir vėl laikykite septynias sekundes. Tada viską paleiskite, palaukite penkias sekundes ir įjunkite kompiuterį įprastai. Tokiu pačiu būdu galite išspręsti ir daug kitų problemų: neįsijungiančio ekrano, neprisijungiančių išorinių prietaisų, mirgančio ekrano, sutrikusio garso ir t. t.
Ką daryti, jei Mac veikia lėtai?
Jūsų kompiuteris, tegu dar ir pakankamai naujas, kažkodėl stringa, lėtai atlieka užduotis? Dauguma tokių problemų kyla dėl paprastos priežasties – jūs vienu metu bandote daryti per daug dalykų ir taip išnaudojate visą RAM bei užkemšate kietąjį diską. Kompiuteris tokiu atveju nebegali efektyviai skaityti ir rašyti informacijos. Pabandykite ištrinti nereikalingus duomenis, neatidarinėkite tiek daug programų vienu metu. Jeigu ir tai nepadeda, įrašykite atnaujinimus, kuriuos galbūt atidėliojote. Taip pat naudinga įsijungti įrankį Activity Monitor ir patikrinti, kas naudoja kompiuterio resursus. Galų gale, pasinaudokite Apple Diagnostics. Šis įrankis atkreips dėmesį į problemas, jeigu tokios egzistuoja.
Neįsijungia / neišsijungia Bluetooth
Kartais žmonės susiduria su erzinančia problema – jų kompiuteryje neįsijungia Bluetooth ryšys. Jeigu jums taip nutiko, iš pradžių pabandykite įsijungti System Preferences>Bluetooth. Čia galite patikrinti jo nustatymus ir su kokiais prietaisais jūsų kompiuteris yra suporuotas. Kartais visas problemas galima išspręsti tiesiog padėjus varnelę atitinkamoje vietoje. Jeigu čia neaptinkate nieko įtartino, pasitikslinkite, kada paskutinį kartą įsirašėte atnaujinimus į abu prietaisus. Jeigu tai buvo gana seniai, būtinai abu atnaujinkite. Neretai toks paprastas sprendimas suveikia. Galų gale, galite pabandyti atsidaryti įrankį Terminal ir rankiniu būdu perkrauti Bluetooth. Terminal lange įrašykite sudo rm -R /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist ir paspauskite Enter (kompiuteris dar gali paprašyti įvesti slaptažodį). Tai padarę perkraukite kompiuterį. Bluetooth turėtų vėl veikti įprastai.
Kada Apple kompiuterį nešti remontui?
Jeigu visi aukščiau išvardinti būdai nesuveikė, tikėtina, kad jūsų Apple kompiuteris turi rimtesnių struktūrinių pažeidimų. Tokiu atveju jums tikrai pagelbės sertifikuoti meistrai. Visgi derėtų prisiminti, kad jums patiems tikrai nereikėtų atidarinėti kompiuterio, t. y., atsukinėti varžtelių ir pan. Tokiu atveju ne tik prarasite garantiją, bet ir greičiausiai pridarysite dar daugiau žalos. Turėkite omenyje, kad Apple kompiuterių gedimus galima suskirstyti į keturias kategorijas. Pirmoji – tai smulkių komponentų defektai. Pavyzdžiui, pažeisti laidai, varžtai, jungtys. Juos pataisyti lengva ir nebrangu. Antroji kategorija – mikroschemos, jas jungiantys elementai, baterija ir pan. Toks remontas brangesnis, bet irgi įkandamas daugeliui. Trečioji kategorija – kietojo disko pažeidimai. Jeigu tai ne gamintojo brokas, toks remontas kainuos brangiau. Visgi vartotojai jį renkasi, nes tiesiog nori išsaugoti savo duomenis ir sukauptą informaciją. Galų gale, ketvirtoji kategorija – tai procesoriaus, ekrano ar kitų esminių dalių gedimai. Jiems ištikus, gerai pasverkite visus pliusus ir minusas. Gali būti, kad iš tikrųjų ekonomiškai protingiau būtų įsigyti naują kompiuterį.